Pengenalan MYSTAR

Apa itu Mystar



Mystar ialah satu portal pendidikan secara online yang berkonsepkan e-pendidikan atau juga dikenali dengan Webucation iaitu Website + Education. Portal ini merangkumi pendidikan untuk pelajar bermula usia 3 tahun sehingga 17 tahun. Bermakna dari permulaan kanak-kanak pra-sekolah, Sekolah Rendah sehinggalah ke Sekolah Menengah Sijil Pelajaran Malaysia.

Produk mystar



Mystar menyediakan 7 produk seperti :

1. MYSTAR- A - ini adalah untuk pendidikan dari Darjah 1 sehinggalah Tingkatan 5.


2. MYSTAR- Tadika - untuk kanak-kanak berusia 3 tahun hingga 6 tahun dan disediakan dalam 2 versi iaitu Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.




3. MYSTAR- Bahasa - Produk ini boleh diakses oleh semua lapisan masyarakat dari seawal usia 1 tahun sehingga usia 100 tahun. Di dalam modul MYSTAR-Bahasa ini, terdapat sembilan bahasa iaitu Bahasa Malaysia, Bahasa Inggeris, Bahasa Jepun, Bahasa Arab, Bahasa Tamil, Bahasa Mandarin, Bahasa Thai, Bahasa Perancis, dan Bahasa Indonesia.


4. MYSTAR-Islamic direka khas untuk pengguna Muslim sahaja yang berumur seawal 1 tahun sehingga 100 tahun.

menyediakan elemen-elemen seperti berikut :

•Iqra'

•Al-Quran

•Solat

•Puasa

•Haji dan Umrah

•Himpunan Doa-Doa

5. MYSTAR-Info merangkumi himpunan doa-doa, motivasi, resipi, kuih-muih dan petua-petua serta tips.


6.MYSTAR-Tonton membawa konsep komunikasi dua hala yang akan membincangkan secara terus tentang kemusykilan atau permasalahan serta memberi panduan-panduan dalam pelbagai bidang yang berkaitan dengan kehidupan seharian secara 'Live Streaming' atau secara 'online'


7.MYSTAR- Ceria - Ia merupakan produk yang berunsur hiburan yang telah direka khas bagi tatapan pengguna untuk merehatkan minda serta menghilangkan tekanan selari dengan konsep iaitu rilek santai ceria. Modul hiburan ini mengandungi cerita, lagu dan permainan. MYSTAR-Ceria sesuai untuk semua lapisan umur. Kesemua elemen-elemen ini telah dipersembahkan di dalam bentuk animasi Flash.

Wednesday, February 9, 2011

E-Pembelajaran Output

Artikel ini dipetik dari infomystar

PORTAL MYSTAR A DAN B DARI PUNCAKMAS MARKETING SDN BHD SEBAGAI MEDIUM PEMBELAJARAN ALTERNATIF OUTPUT , PENGUKUHAN ILMU YANG DIPELAJARI OLEH ANAK-ANAK ANDA.

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Saya pernah ditanya seorang pelanggan saya. Adakah anak saya terlambat utk program e-pembelajaran MYSTAR A? sekarang dah bulan 5 nak masuk bulan 6 bagaimana? Anak saya mampu ke mengikuti apa yang MYSTAR A sediakan sebagai medium bantuan belajar tambahan ?

Jawapan yang saya berikan pada beliau adalah “Tidak” sama sekali, lagi lambat daftar lagi bagus, kerana program e-pembelajaran MYSTAR A merupakan program pengukuhan pembelajaran anak-anak anda . Jika boleh 1 atau 2 bulan seblm periksa atau ujian amat baik mengikuti MYSTAR A.

Kenapa saya berkata begitu? Kerana boleh dikatakan hampir sepenuhnya silibus disekolah yang mana anak-anak anda telah pelajarinya. Maka MYSTAR A membantu anak-anak dengan mendedahkan teknik menjawab soalan.

Adakah anak kita tidak pandai? Pada survey yg saya buat, rata-rata murid sekolah bukan tidak pandai tetapi tidak faham soalan dan tidak mahir dengan gaya bahasa atau trik soalan peperiksaan yang diberi. Oleh yg demikian murid sekolah gagal menjawab soalan tersebut kerana tidak faham bukan tidak tahu.

MYSTAR A memberi pendedahan awalan seblm anak-anak anda menduduki peperiksaan yg sebenar. Pengalaman saya dengan seorang pelanggan saya sebelum ini. Beliau mengatakan ada juga soalan MYSTAR A keluar dlm peperiksaan anak beliau. Beliau amat bangga dan puashati.

Kenapa? Kerana MYSTAR A merupakan satu-satu nya syarikat bumiputra yang bekerjsama secara SAH dengan USM PPPJJ (program pembelajaran jarak jauh). Dengan kerjasama ini , USM diberi mandat dengan membekalkan guru-guru pakar Gred A untuk memantau soalan-soalan yg dibekalkan oleh MYSTAR A. Maka tidak hairanlah keberangkalian soalan yg hampir sama boleh berlaku . Guru-guru sekolah mengajar mengikuti silibus oleh Kementerian Pelajaran Malaysia. Soalan-soalan PORTAL MYSTAR pula dari kumpulan guru-guru GRED A, KPM.

Sehingga hari ini pangkalan data soalan MYSTAR melebih 500,000 soalan yang merangkumi semua peringkat umur murid dari darjah 1 – 6, tingkatan 1 – 5. Puncakmas syarikat yang membekalkan MYSTAR A masih berusaha dgn menambah 2000 soalan setiap sebulan.

Dengan inisiatif dan komitmen yg begitu tinggi oleh puncakmas marketing sdn bhd ini patut dihargai, kerana adakah kita mahu utk membeli buku latihan yg banyak hanya semata-mata utk peperiksaan anak kita? Dan siapa pula yang akan menyemak latihan mereka? Kita? Adakah kita boleh memberi kerjasama yg baik pada anak-anak kita, sedangkan kita sendiri bukan pakar dlm setiap bidang yg anak kita pelajari. Serahkan kepada pakar mereka tahu apa yang mereka buat.

MYSTAR tidak memaksa utk membeli program secara pukal , malah cukup dengan hanya sebulan sebagai percubaan. Kata org cuba dulu baru tau bagus atau tidak. Brapa harga nya? di bawah saya terangkan pakej yang telah disediakan oleh puncakmas utk anak-anak kita.

No comments: